هنر استفاده بهینه از فضای خانه های کوچک

هنر استفاده بهینه از فضای خانه های کوچک

هنر استفاده بهینه از فضای خانه های کوچک

همه ما بلد هستیم خانه های بزرگ را دکور کنیم و هر وسیله ای را در بهترین جای ممکن جای دهیم، اما هنر این است که همین خلاقیت را در خانه ای با فضای کوچک پیاده کنیم و بازهم بهترین نتیجه را بگیریم. این مطلب شما را با ترفندهایی برای فضاهای کوچک و خانه های نقلی اشنا می کند.

استفاده بهینه از دیوار

دیوارها منبع غیرقابل استفاده یک خانه هستند. مطمئناً ، آنها برای آویزان کردن تصاویر عالی هستند ، اما در یک فضای کوچک باید از آنها برای موارد دیگر استفاده شود.

از قفسه های کتاب بلند که به سقف کشیده شده استفاده کنید یا قفسه های فردی را یکی بالاتر از دیگری تا سقف نصب کنید.قلاب ها را نصب کرده و دوچرخه خود را بر روی دیوار آویزان کنید.

 

به جای استفاده گیاهان روی میز و کف میتوانید از یک کاشت گیاهی برای دیوار استفاده کنید تا گیاهانی داشته باشید .

مقداری از لباس خود را آویزان کنید. درست است - لباس! اگر لباس های زیبایی دارید که آنها را دوست دارید (لباس ها ، دامن ها و کت های اصلی) ، وفضای کمتری درکمد اشغال میشود. و مانند تصویرهنری ، آنها را به نمایش بگذارید. اگر دوست دارید به چیزی نگاه کنید ، چرا آن را پنهان کنید؟

قطعات اضافی از مبلمان مانند صندلی های تاشو و میزها را آویزان کنید.

 

استفاده از درها

قلاب را به پشت همه درهای خود ببندید تا بتوانید هر آنچه را که می خواهید آویزان کنید. لباس ها ، حوله ها ، کیف های دستی ، و غیره. قسمت داخلی درب های کابینت همچنین می تواند فضای خوبی را فراهم کند.

از فضای مرده استفاده کنید

آپارتمان های کوچک به راحتی می توانند نامرتب و به هم ریخته دیده شوند به همین دلیل تعبیه محل هایی برای نگهداری وسایل و انبار کردن آنها بسیار مهم خواهد بود. همچنین بهتر است تمام اجزای مبلمان خود را به گونه ای انتخاب کنید که بتوان از آنها کاربردهای دو گانه داشت و برخی از وسایل را در بخش هایی از آنها که برای همین منظور تعبیه شده اند جای داد. اگر خانه شما پله به طبقه دیگری دارد، می‌توانید از فضای زیر آن برای قرار گرفتن کشو یا کمدی برای قرار گرفتن کفش‌ها استفاده کنید.

مبلمان کم جا و کم حجم

کاناپه ها و مبل های راحتی معمولا بزرگ ترین وسیله در آپارتمان ها هستند و بیشترین فضای اتاق نشیمن را اشغال می کنند. سعی کنید طراحی های مدرن که کم حجم تر هستند را انتخاب کنید. بهترین گزینه برای چنین مواردی مبل های بدون دسته یا با دسته های باریک است.

قفسه ها در دکوراسیون خانه های کوچک

الن وود

 

قفسه ها و کتابخانه ها کمک بسیار خوبی برای نگهداری وسایلتان خواهند داشت و در عین حال برای دکوراسیون منزلتان هم لازم و ضروری هستند. این قفسه ها می توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند. از جمله آنکه در تقسیم اتاق به دو بخش مجزا می توانند مورد استفاده قرار گیرند و در عین حال برای قرار دادن وسایل خرده ریز اتاق بسیار مفید واقع شوند. همچنین محل مناسبی برای قرار دادن وسایل تزئینی و دکوراتیو شما خواهند بود. حتی می توانید با انتخاب ابعاد مناسب و طراحی ایده آلی، از آنها به عنوان میز کار هم استفاده کنید. تمام این کاربردها به شکل ظاهری و نوع استفاده خودتان وابسته است. قفسه های ساده در ابعاد مختلف را به راحتی می توانید تهیه کنید و نیاز به صرف هزینه زیادی هم نخواهید داشت.

استفاده از آینه ها در دکوراسیون خانه های کوچک

الن وود

انعکاسی که آینه ایجاد می‌کند موجب می‌شود خانه شما وسیع‌تر به نظر برسد. بنابراین تا می‌توانید از این وسیله در دکوراسیون داخلی منزل کوچک خود استفاده کنید. یک آینه بزرگ در راهروی ورودی به دیوار بزنید. یا از آینه‌های کوچک برای سایر نقاط خانه کمک بگیرید.

بصورت عمودی بکارید

الن وود

اگر فضای باغ محدود است ، جعبه ها یا گیاهان را به دیوار خارجی بچسبانید تا بتوانیدگل ، گیاهان و حتی سبزیجات پرورش دهید. این یک راه ساده برای پنهان کردن آجرهایزشت یا حصار است و همچنین رنگ و زندگی را به فضایی دیگر کسل کننده می بخشد. این تقریباً در هر جای دیگری مورد استفاده است و به خصوص در بالکن ها بسیار جالب به نظر می رسد.​

استفاده از خشک کن های تاشو

الن وود

اگر یک اتاق ابزار ندارید ، و فضای مناسبی برای خشک کردن لباس ها ندارید ، میتوانید به جای آن از یک قفسه دیواری استفاده کنید. خشک کن کشویی ، با قلاب های اضافی و قفسه فوق ، را به راحتی می توانید روی حمام یا بالای دیوار آشپزخانه قرار دهید. آن را به اندازه کافی برای یک بار استاندارد نگه می دارد و همه چیز را از راه دور نگه می دارد.این کار از اشغال زیاد محیط جلوگیری میکند وفضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد درحدی که دست وپا گیر نباشد.

استفاده از صندلی داخل اپن

اگر برنامه آشپزخانه جدیدی را دارید؛و می خواهید در اشغال فضا صرفه جویی کنید می توانید مانند تصویر فوق در داخل اپن یک فضا برای نشستن تعبیه کنید هم جنبه زیبایی دارد هم فضای بیشتری را آزاد می کنید.

قفسه های افقی را به صورت عمودی طراحی کنید

الن وود

به قسمت داخلی کابینت خود توجه کنید و اطمینان حاصل کنید که آنها به بهترینشکل ممکن ساماندهی شده اند. تقسیم کابینت ها با قفسه های عمودی بر خلاف موارد افقی ، فضای بیشتری را برای ذخیره تابه های پخت ، قابلمه ، قابلمه و تخته خردکن به شما می دهد.

استفاده از تخت تاشو

الن وود

اگر اتاق خواب شما در اندازه کوچک باشد ، یک تخت خواب تاشو نحوه استفاده شما از فضا را تغییر خواهد داد. با بلند کردن تخت، شما می توانید همه چیز را که به طور معمول در کمد لباس قرار می گیرد از جمله- لباس ، کفش ، کیف و... درون آن جای دهید.اکنون ، شما خودتان یک کمد لباس دارید که می توانید روی آن بخوابید!

 

نظر شما در باره این مقاله برای ما مهم است

مشاوره و سفارش در واتس اپ