۸ مدل کابینت آشپزخانه که دوست خواهید داشت

۸ مدل کابینت آشپزخانه که دوست خواهید داشت

۸ مدل کابینت آشپزخانه که دوست خواهید داشت

 

موارد زیادی در طراحی آشپزخانه تاثیر میگذارد ازجمله شیرالات؛نور وتمام جزئیات در آشپزخانه تاثیر خود را میگذارند اما موردی هست که در آشپزخانه بسیار مهم می باشد مثل کابینت ها.

که نباید از آنها غافل شوید.

احتمالا در بیرون از خانه کابینت هایی مشاهده نمودید که توجه شما را جلب کرده اند و دوست داشتید آنها را در آشپزخانه خود داشته باشید.اما قبل از این تصمیم بزرگ درمورد نصب کابینت جدید؛مطمئن شوید انواع مختلف کابینت را می شناسید.

 

۱.سبک شیکر

الن وود

افرادی که می خواهند در آشپزخانه خود سادگی را ایجاد کنند به محصولات سبک شیکر بسیار توجه دارند. در این سبک کابینت ها با درب های پهن و بزرگ منعکس کننده خوبی برای نور در آشپزخانه هستند. به ویژه کابینت هایی که در داخل آن ها نیز روشنایی وجود دارد باعث سهولت در پیدا کردن لوازم موجود در آن ها می شوند. جزئیات و دستگیره های شیکی که بر روی درب کابیت ها قرار می گیرند نیز زیبایی شیک و همیشگی ای را ایجاد می کنند.

۲.کابینت لوورد

الن وود

کابینت های آشپزخانه لوورد با شکاف های چوبی افقی بر روی درب ها معروف شده اند. این مدل خاص تنها در کابینت های لوورد به چشم می خورد و همین موضوع باعث شده است که نام آن را در میان سایر مدل ها پرآوازه کند.

در واقع منظور از شکاف در کابینت لوورد، فاصله هایی افقی است که از طریق آنها می توان فضای داخلی کابینت را( حتی در صورت بسته بودن درب) مشاهده کرد. این نوع درب ها برای لوازمی که در کابینت نیاز به تهویه دارند بسیار عالی است.

این مدل کابینت سفید را می توان ترکیبی از سبک کلاسیک و مدرنیته دانست. در واقع مناسب برای هر شخص با هر سلیقه ای است. ظاهری ویژه و منحصر به فرد آن سبب شده است که تمامی صاحبان خانه با سلایق مختلف را به خود جذب کند. بنابراین اگر جزو آن دسته از افراد هستید که در انتخاب سبک کلاسیک و مدرنیته تردید دارید، این مدل می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد.

 

۳.کابینت فلت یا اسلب

الن وود

درهای کابینت آشپزخانه با صفحه تخت ساده اما شیک هستند. سبک کابینت آشپزخانه با صفحه تخت خطوط سخت و فرم مینیمالیستی را ارائه می دهد و فاقد هرگونه جزئیات گران است. ظاهر کابینت صفحه تخت ساده ، آن را به عنوان یک آشپزخانه مدرن بسیار مناسب می کند. کابینت های صفحه تخت به روش های مختلفی ساخته می شوند. یکی از ویژگی های اصلی این سبک این است که روی درهای آن هیچ قابی وجود ندارد. آنها در عین سادگی بسیار مستحکم هستند.

 

۴.کابینت اینست(Inset)

الن وود

همانطور که از نام آنها میتوان گفت، کابینت‌های این‌ست به جای اینکه خارج از قاب باشند در داخل کادر آشپزخانه قرار می‌گیرند. این کابینت‌ها با اندازه گیری‌های فوق العاده دقیق طراحی و ساخته شده‌اند تا اطمینان حاصل شود که چوب در داخل قاب قرار می‌گیرد و در ب به درستی باز و بسته می‌شود. کابینت‌های آشپزخانه و سینک‌های آشپزخانه این‌ست گران ترین کابینت‌های موجود در بازارها هستند، اما مدل کلاسیک آنها سال‌ها دوام می‌آورد.

 

۵.سبک کهنه نما در مدل  Distressed

الن وود

اگر همیشه به سبک‌های قدیمی علاقه داشتید و کابینت مدرن توجه‌تان را جلب نمی‌کرد سبک کهنه‌نما سبک موردنظر شما است. این سبک البته تداخلی با سبک‌های دیگر به خصوص سبک شیکر ندارد و می‌توانید آن را انتخاب کنید و بعد با سمباده‌کاری و رنگ‌های مخصوص کابینت سفید یا هر رنگ دیگری را در آشپزخانه به کابینتی قدیمی و عتیقه تبدیل کنید.

البته این کار هزینه‌بر است و علاوه بر پرداخت هزینه چوب برای کابینت‌های جدید باید هزینه این کارهای اضافی را هم بپردازید.

۶.سبک خط دار در مدل کابینت آشپزخانه beadboard

الن وود

  با توجه به اینکه این نوع کابینت‌ها از ردیف‌هایی متوالی از تخته‌های عمودی با لبه یا دندانه ساخته شده‌اند، با عنوان تخته‌های منجوق شده شناخته می‌شوند. این سبک از کابینت آشپزخانه ظاهر پویاتری از برخی سبک‌های دیگر مانند کابینت‌هایی با پانل تخت ارائه می‌دهند. این سبک کابینت سبک بافت خاصی را به ظاهر کابینت اضافه می‌کند و برای خانه‌هایی با طراحی کلبه‌ای و خانه‌های روستایی بسیار مناسب است.

اگر این سبک برای آشپزخانه شما با طرح کلبه‌ای مناسب است، این نکته را در نظر بگیرید که وجود ترک و خراش در محل اتصال‌ها دشواری‌هایی را در پاک کردن و تمیز نگه داشتن آن ایجاد خواهد کرد.

۷.سبک ترموفویل(Thermofoil)

الن وود

کابینت‌های آشپزخانه‌ای ترموفویل از تخته فیبر MDF ساخته می‌شوند. پس از آن این مدل درب‌ها در یک پوشش پلاستیکی پیچیده شده و تحت حرارت شدید پخته می‌شوند. این فرآیند منجر به دوام بالا و به صرفه بودن این نوع کابینت‌ها می‌شود.

معمولاً کابیت‌های ترموفویل به صورت تولید انبوه بوده و تنها در رنگ‌های خاص تولید می‌شود. با این حال این کابینت‌ها ارزان قیمت هستند. در حالی که مراقبت از کابینت‌های آشپزخانه ترموفویل کار آسانی بوده، مقاوم خوبی در برابر رطوبت داشته و به نگه داری کمی نیاز دارند، ولی باز دارای مقاومت حرارتی کمی می‌باشند. این بدین معنی است که باید مراقب باشید تا این نوع کابینت‌ها را در مکان‌های خیلی نزدیک به منبع گرمایی مانند اجاق نصب نکنید. عدم رعایت این مورد باعث پوسته پوسته شدن آن‌ها می‌شود.

 

۸.سفارشی

اگر مدل دلخواه خود را در فروشگاه ها پیدا نمی کنید و درب کابینتی که با سبک آشپزخانه شما هم خوانی داشته باشد را پیدا نمیکنید؛چاره ی کار شما کابینت های سفارشی است.برای این کار شما می توانید بایک طراح مظمئن مشورت کنید و طرح خود را شخصی سازی کنید.

 

 

 

 

.

 

 

نظر شما در باره این مقاله برای ما مهم است

مشاوره و سفارش در واتس اپ